Friday, January 16, 2009

~YA ALLAH YA RABBI ~ ANDAI KU TAHU ~


Allah Ya Rabbi
Aku ini hamba hina dengan sejuta palitan dosa
Wujud dari air hina atas ihsan Engkau
Aku cuba menghayati agamaMu
Dengan akal singkat kurniaanMu
Teraba aku dalam sinar
Yang kadang terang
Kadang kelam
Butir jernih air mata
Belum tentu berzikir dalam redha Engkau
Dan Rabbi
Aku ingin kembali
Pada Quran dan sunnah
Semulus fahaman
Rasulullah dan sahabat...
Rabbi
Andai kau menginginkan aku sesat
Tiada siapa yang mampu menolongku

Tiada siapa...
Kasihanilah aku ini
Aku ini hamba hina
Padamu aku mengadu
Padamu aku kembali.

________________________________________

andai ku tahu
kapan tiba ajalku
ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

andai ku tahu kapan tiba masaku
ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

aku takut
akan semua dosa-dosaku
aku takut
dosa yang terus membayangiku

andai ku tahu
malaikatMu kan menjemputku
izinkan aku mengucap kata taubat padaMu..

ampuni aku
dari segala dosa-dosaku
ampuni aku
menangis ku bertaubat padaMu

aku manusia
yang takut neraka
namun aku juga
tak pantas di surga

andai ku tahu
kapan tiba ajalku
izinkan aku
mengucap kata taubat padaMu


ampuni aku
dari segala dosa-dosaku
ampuni aku
menangis ku bertaubat padaMu
ahh...

0 comments: